det börjar ta form.

Nu börjar mitt svenska tal att bli ganska så klart. Läste igenom det för Marcus så han tog tid på mig och det ligger på ca 4 min, så måste skriva dit lite mer. Sen måste jag lära mig talet, men mitt problem är att jag måste ha en hel text, det funkar inte, jag har sånt dåligt minne, särskilt när jag blir nervös, det funkar bara inte. Om jag står uppe och redovisar om något så måste jag ibland fråga om jag sa vissa saker för att jag helt enkelt inte kommer ihåg efter vad jag har pratat om. Jag har varit med om detta ett antal ggr tro mig, så jag förstår inte riktigt vrf dom ska tvinga oss att kunna talet med hjälp av ett stolpmanus. Jag har inga planer på att bli talare i första taget. jag förstår att det kan va en bra erfarenhet och bra att ha gjort det nån gång, men jag känner mig lite dum, för jag vet att det kommer sluta i katastrof utan ett helt manus och jag kommer stå där som en tomat :D

Okej, tråkig läsning, den som orkar gört, men behövde bara skriva av mig lite.
Ska läsa igenom talet och se vad jag kan tillägga sen blir det läsa till ett prov innan läggdags.

PUSS & GOD NATT ♥


Kommentarer
Postat av: ewis

det där med tal och redovisning inför massa folk är inte roliga saker! men lycka till, det kommer gå fint :)

vi pratade ju på statt, vi måste ses snart! :) <3

2010-05-05 @ 08:00:50
URL: http://trasdockaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0