Lunchtime!

Hallojsan! Har just nu en väldigt lång lunch, från 10.45-12.15, så det är ett tag, just nu sitter vi (jag och sahra) här i datasalen, jag bloggar och lite sånt medans sahra gör sitt NO-arbete, det borde nog jag också börja med, men jag har tänkt och göra mitt hemma så då får jag hitta på annat o göra nu =)
Och om vi hinner så ska jag försöka få med mig henne ut och sola lite, men annars så gör jag det när jag kommer hem :) slutar halv tre eller ja fem i halv ;P så då hinner man ju sola ett litet tag när man kommer hem :)

Ibland förstår jag inte hur en del tänker, asså hur man bara kan slänga ur sig saker utan att tänka på att det kanske skadar eller gör folk ledsna. En del tänker inte alls! Tänk om nån skulle säga ngt elakt eller bara ngt taskigt till dig, hur skulle du känna? Inte så bra kan jag tro, så varför ens öppna käften och yttra sig! 
Nu syftar jag inte på ngn speciell så ta inte åt er, detta handlar om både lite äldre och lite nyare saker, både om mig själv och om andra. Men jag var bara tvungen att få ur mig det. Jag blir bara så trött när jag tänker på det, att man egentligen orkar, att man orkar lägga ner energi på det.
En del saker kan man faktiskt hålla för sig själv, för en del saker sårar verkligen om man säger så.
Så ett tips är, tänk innan ni säger ngt. Det gynnar för alla!


Nej nu ska jag sluta babbla.
Hare! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0